20 лютого 2014 року
Конференція з питань дистанційного навчання
У Каразінському університеті відбулося відкриття науково-практичної конференції «Дистанційне навчання — старт із сьогодення в майбутнє», яка об’єднала науковців довкола питання розвитку та поширення дистанційної освіти в Україні.
До складу президії увійшли ректор, академік В. С. Бакіров, перший проректор, професор В. В. Александров, проректор, професор Ю. В. Холін, директор Центру електронного навчання, доцент В. Г. Левчук, генеральний директор Української асоціації дистанційного навчання, доцент В. І. Каук.
«У вищій школі впроваджуються нові технології, незнайомі переважній більшості викладачів і студентів. Це грандіозна революція в зберіганні, переробці, використанні інформації, що відкриває перед нами абсолютно нові можливості і, в той же час, ставить кожного перед новими викликами, до яких ми не зовсім готові. Ми ще не розуміємо всі можливості, перспективи, ризики, пов’язані з впровадженням нових комп’ютерних технологій у систему навчання. Спостерігаємо, як ці технології набирають оберти у світі: багато престижних університетів створюють програми, спрямовані на розвиток дистанційного навчання, зокрема онлайн курси, які охоплюють велику кількість студентів. В Україні цей процес також набирає оберти. Сьогоднішня конференція — майданчик для обговорення комплексу питань, які виникають у нас в зв’язку із впровадженням дистанційного онлайн-навчання», — зазначив В. С. Бакіров.
У рамках заходу Ю. В. Холін охарактеризував загальні уявлення про роль вищих навчальних закладів у системі дистанційної освіти та розповів про її місце в Каразінському університеті: «Найважливішим базисом сучасної дистанційної освіти є комп’ютеризація країни, адже її методи змінюватимуться з розвитком інформаційних технологій. В основу дистанційної освіти покладено парадигму самостійної інтерактивної роботи студентів зі спеціально підготовленими навчальними матеріалами. Тут є три ключові елементи: якісний комплект матеріалів та ефективний доступ учнів до них; роль викладача, який стає консультантом; можливість спілкування учнів між собою».
Концепція розвитку електронної (дистанційної) освіти у Каразінському університеті, за словами Ю. В. Холіна, складається із чотирьох напрямків: продовження процесу максимального розширення сфери використання дистанційних курсів у навчанні студентів заочної форми, запровадження їх на всіх факультетах для студентів денного відділення; введення дистанційних курсів в навчальні плани бакалаврів та магістрів; використання дистанційних курсів як додаткових інформаційних ресурсів та ресурсів для контролю знань на денній формі навчання; використання дистанційного навчання для представлення університету як центру освіти, науки та просвітництва.
Також у рамках конференції учасники обговорили нормативні документи щодо дистанційного навчання, проблеми підготовки дистанційних курсів, критерії оцінки їх якості, їх ефективність та можливості, що відкриваються перед викладачами і студентами тощо.