7 жовтня 2015 року
Ректор університету виступив на 12-му засіданні Національної ради реформ
5 жовтня 2015 року відбулося 12-те засідання Національної ради реформ за участю президента Петра Порошенка, прем’єр-міністра Арсенія Яценюка та голови Верховної Ради Володимира Гройсмана, під час якого було розглянуто питання реформи освіти.
На засіданні також були присутні міністр освіти та науки України Сергій Квіт, віце-прем’єр-міністр, міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадій Зубко, заступник глави Адміністрації президента України Дмитро Шимків, голова Комітету з питань освіти та науки Верховної Ради України Лілія Гриневич, голова Одеської обласної державної адміністрації Міхеіл Саакашвілі.
Петро Порошенко зазначив, що стан освіти в країні є кращим, ніж інших сфер: «До топ–500 міжнародного рейтингу найкращих університетів світу увійшли й українські вищі навчальні заклади, також згідно з останнім звітом Світового економічного форуму Україна посідає 34 місце серед 140 країн світу за показниками якості освіти. Освітяни давно визначилися з вектором реформ та приєдналися до Болонської системи, що стало першим етапом у цій справі, а ухвалення Закону України „Про вищу освіту“ — наступним важливим кроком».
Сергій Квіт представив аналітично-оглядову доповідь про загальний стан освіти в Україні, експертом із законодавчого забезпечення здійснюваних освітніх реформ виступила Лілія Гриневич. Про ініціативи реформ для покращення стану економічної та соціальної сфери в Україні доповів Міхеіл Саакашвілі.
На засіданні виступив і ректор Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, академік Віль Бакіров, який, зокрема, акцентував на відсутності зацікавлення молоді в технічних спеціальностях та низькій шкільній підготовці з точних наук: «Вступна кампанія 2015 року показала, що ми перебуваємо на порозі втрати сегменту вищої освіти, пов’язаного з фундаментальними науками, високими технологіями, який забезпечує інноваційний шлях розвитку держави. Всі побачили, що збільшення держзамовлення на ці напрями неефективне. Фахівці пропонують низку невідкладних заходів, серед яких, наприклад, — впровадження системи грантів для викладачів, учні яких демонструють успіхи у вивченні природничих дисциплін. Це оновлення, точніше відродження лабораторного обладнання спеціалізованих класів і кабінетів і багато іншого. Потрібна розгорнута і інтенсивна популяризація точних наук і високих технологій, підвищення престижу професії науковця, інженера, конструктора, технолога. Можливо, слід в якості пілотного проекту дозволити деяким окремим вищим навчальним закладам набирати студентів на перший курс на технічні та інженерні спеціальності, спираючись не на результати ЗНО, а на результати університетських олімпіад для дітей, обдарованих природою і батьками великими математичними, фізичними, винахідницькими та іншими здібностями і талантами. Пропоную створити при Міністерстві освіти і науки міжвідомчу робочу групу для розробки такої програми, забезпечити широку участь в її роботі освітян, науковців, роботодавців, студентів, громадських організацій».
Повний текст виступу ректора (PDF, 275 Kb).