11 лютого 2015 року
Презентація результатів дослідження інтеграції освітньої системи вищої освіти України в європейський науковий та освітній простори
У Каразінському університеті відбулася презентація дослідження «Моніторинг інтеграції української системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукових досліджень». Експертом з проблем вищої освіти виступив президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики, доцент Тарас Володимирович Фініков.
Відкриваючи захід, ректор, академік Віль Савбанович Бакіров акцентував на важливості вивчення питання інтеграції української освітньої системи вищої освіти в європейський науковий та освітній простір. «Це завдання ми поставили досить давно, оскільки воно виходить з вимог Болонського процесу. Про інтеграцію дуже багато сказано та написано, але фактично питання її сучасного стану залишається відкритим. Від Радянського союзу ми успадкували надзвичайно потужну систему підготовки інженерів, кадрів промислового комплексу, наукові школи, але світ змінився, з’явилися інші пріоритети у контексті освітньої діяльності, і ми разом з Європою маємо вивчати наші підходи до вищої освіти», — зауважив В. С. Бакіров.
Розпочинаючи презентацію, Т. В. Фініков зазначив, що найкраще говорити про проблеми будь-якої спільноти там, де вона представлена в найбільш рафінованому, чистому та кристалізованому вигляді. За словами експерта, традиційний класичний університет з кількавіковою історією і є тим кристалом, в якому можна найкраще роздивитися різноманітні аспекти життя університетської спільноти.
«Перше подібне дослідження фондом проводилося у 2011–2012 роках. Через два роки ми вирішили його повторити, щоб побачити динаміку змін. Намагалися зробити його якомога об’єктивнішим, долучити максимум статистики та кількісних показників, врахувати можливості, що надає новий закон про вищу освіту. Зазвичай подібні дослідження здійснюють ті, хто аналізує освітню та державну політику, освітні процеси, які висвітлюються з позиції держави та наукової спільноти, але ми докладали зусиль, аби максимально включити думку студентів, спираючись на аналіз інформації, отриманої зі студентського середовища», — розповів Тарас Фініков.
Загалом моніторингове дослідження включає дані за 2013/2014 навчальний рік та охоплює інформацію щодо контексту європейського простору вищої освіти, наявних ступенів та кваліфікацій здобувачів освіти, забезпечення її якості, соціального виміру вищої освіти, ефективних результатів та здатності випускників до працевлаштування, а також висвітлює ідею навчання впродовж життя та питання академічної мобільності.
Ознайомитися із повним текстом моніторингового дослідження можна за посиланням.
Фото: Сергій Солонський